Sciologness
Home |

Tradičné Navajo clan praktiky

Diskusia a odkazy

Osobné spomienka: Vedel som, že tak málo o príbuzenstve, keď som sa stal Navajo právne služby advokát ako každý priemerný Američan. Rastieme s obrazmi kovboji a indiáni, ale nemáme najmenšie tušenie, čo to všetko znamená. (Mimochodom, som zistil, že aj Navajo deti hrať na kovboja a indiánmi. Malý chlapec odvedľa oznámil otcovi jeden deň, to bolo to, čo on hral. Otec sa usmial, pozrel sa na mňa chvíľu, a potom povedal:, "Ktorý z nich si ty?" Ako keby tam boli voľby.) Zistil som, hneď, že existujú veľké rozdiely medzi príbuzenstva založenej spoločnosti a spoločnosti postavené na tom, čo som sa neskôr začali hovoriť "trhové individualizmus." Pre jednu vec, príbuzenské vzťahy poskytujú všadeprítomný kontext pre činnosť a reflexiu: Ako sa vám to, čo som sa pôsobiť na ostatných? Kto som vo vzťahu k tejto osobe? Tento kontext nie je ani teoretická, ani abstraktné, ale je pragmatický a praktický. To existuje ako vnímanie a vedomie v okamihu, a to spôsobom, ktorý je zreteľná. Cítil som, že som ako obavy vyjadrené ostatnými pre mňa. Jeden príklad by mohol osvetliť fungovanie príbuznosti, ako som zažil. Práve som dokončil prezentáciu na komunitné skupiny na Teec Nos Pas, o veci týkajúce sa ich kontrolu nad miestnej školy. To bol pravdepodobne prvýkrát každý právnik mal niekedy pracoval v tejto komunite, a určite po prvýkrát, že vyhliadka na miestnej kontroly nad inštitúcií ich vzdelávanie detí nebol nikdy predložený k týmto rodičom. Storočia federálnu kontrolu nad svojimi deťmi Zdalo sa, že do konca. Keď som skončil svoju reč, ktorý bol preložený pomocou Navajo Tribal advokáta Súdneho dvora, niekoľko ľudí začalo hovoriť. Tlmočník sa ku mne otočil a povedal: "Chcú vedieť viac." Myslenie som snáď príliš zložitá v popise práva, a že novinka advokáta pre nich pracujú, môžu vyžadovať ďalšie vysvetlenie, som začal rokovať o všeobecný plán pre služby Navajo právnymi predpismi. Tlmočník ma zastavil. "Nie, to nie je to, čo sa pýtate. Chcú vedieť o vás. Kde si prišiel? Máš nejaké súrodenca? Také veci." Bol som ohromený. V celej mojej práci, nikdy mal niekto pýtal mňa, osobne. Profesionálne diskusie a osobný život boli v rôznych kategóriách reality. To bolo nielen bežné americká praxe, ale bolo zdôraznené v mojom právne vzdelanie. Spomínam si, pocit šoku a prekvapenia. Hanbila som sa. Ale ja som bol tiež nadšený. Vedel som, že títo ľudia boli Počúvaš ma, nie len na svojho advokáta, ale pre mňa ako ľudské bytosti. Miloval som ju. Od tej doby som bol vypracovaný pre prácu s Frankom, advokát / tlmočník, kedykoľvek je to možné. Tam boli iní v kancelárii, s ktorými som pracoval tiež, a so všetkými z nich som sa dostal len spolu, ale naučil, ako vidieť svet novými očami. Ale nejako, snáď preto, že bol starší, tradičnejšie, snáď preto, že bol so mnou na túto prvú skúsenosť bola záležalo ako na osobu a nie len ako právnik, som sa snažil pracovať s ním rovnako ako je to možné. Radi by sme cestovať na stretnutie niekedy hodinu či viac vzdialené, a on by so mnou hovoriť, že mi príbehy o miestach sme míňali, o živote ľudí, o tom, čo to znamená byť človekom na svete Navajo. Oveľa neskôr, keď rodina prileteli do mojom dome jeden deň mať argument, som pochopil, čo robia. Nechceli svoje služby ako advokát, ale moja prítomnosť ako osobu, ktorá by mohla pracovať s konfliktom. Celý deň ostali v dome, hovorí sa čo to bolo, že vybuchol medzi nimi. Nikdy som nevedel, čo to je, či už to bol právny problém alebo niečo iné. Na konci dňa sa zdalo, že sa rozhodli niečo, a oni odišli. Ich prítomnosť bola česť a požehnanie. Niektoré čítanie: Syn Old Man Hat, autobiografie Navajo zaznamenané Walter Dyk v roku 1930, je jedným z najznámejších starších prameňov. H. David Brumble III uvádza v amerických indiánov autobiografie, že táto autobiografia Left Handed (ako Syn Old Man hat bol tiež známy) sa zdá byť "masívne výnimka" zo všeobecného pravidla, že "... príbehy, ktoré sú publikované rovnako ako oni prišli od tlmočníka ... majú tendenciu byť buď veľmi krátke autobiografia alebo rozprávanie o jednotlivých epizód v živote rozprávača. " [P. 111] Syn starého muža Hat rozprávanie začína opisom jeho staršou sestrou, pričom ho medzi ženami s deťmi, pretože jeho matka bola chorá a nemala mlieko. Je súčasťou komunity matiek od okamihu jeho narodenia. Tento život okrem iného je skúšobným kameňom Navajo života, aj keď dlhé vzdialenosti oddelené členmi rodiny a klanu. Jeho výchova ukazuje ako sloboda dovolila dieťaťa a metódy káže zodpovednosť. Hovorí, "povedal som všetky druhy vecí, ktoré by som nemal mať povedal a urobil veľa, že som to nemal robiť, ale vždy som sa naučil lekciu z nich (s odkazom na jeho starší)." [P. 27] Detstvo v Indian Village, o Wilfred Pelletier, je príbeh života v obci Odawa z Wikwemikong na Manitoulin ostrove v Ontáriu. Aj keď nie je Navajo, to je príbeh, ktorý osvetľuje oveľa ktorý je spoločný pre klanu spoločnosti všade: spôsob života, v ktorom je každý vo vzájomnom vzťahu a na charaktere. Dalo by sa povedať, vzťahujúce sa v prírode a prírodou: medziľudské vzťahy sú prírodné, nie sú uložené niečo, čo nazýva "spoločnosť." Rodičia a deti Vzťahy v práve a Navajo Vlastné, Leonard B. Jimson, pôvodne súčasťou Ráma Navajo školskej rady je "bikulturní prístupu k právnej vzdelanie," opisuje rozdiely medzi anglo a Navajo rodinné kultúry. Táto práca sa stala dôležitou súčasťou legislatívneho histórii federálnej indického zákona o starostlivosti o dieťa. To predstavuje preskúmanie súdny znalec v 1969 prípade Arizona, v ktorom sociálne oddelenie sa pokúsil ukončiť rodičovských práv na otca Navajo. Znalec, svedčil menom otca, hovorí: "Jedným z najvýznamnejších rozdielov medzi štruktúrou rodiny Navajo a obyčajné strednej triedy Američanov je vzťah dieťaťa k počtu starajúcich osôb. Všeobecne platí, že vzťah k tetami a strýkovi, je oveľa dôležitejšie v rodine Navajo ako to je strednej triedy americkej rodiny. oveľa viac povinností je venovaná aj ďalším členom širšej rodiny, a tam je značná pripevnenie dieťaťa do celej skupiny. " [P. 74] Referencie: Brumble, H. David, III, indiána Autobiography [Berkeley: University of California, 1988] Dyk, Walter, syn Old Man Hat [Lincoln: University of Nebraska, 1970] Jimson, Leonard B., "rodič a dieťa vzťahy v práve a Navajo Vlastné," v Unger, Steven, ed, Zničenie indiánskych rodín [New York: Association na americké indiánske záležitosti, 1977]. Pelletier, Wilfred, "Detstvo v Indian Village" [Somerville, MA: New England Free Press, Nedátumované, pôvodne v tomto časopise o školách, 1969]   Preložené z http://people.umass.edu/derrico/navajo_childhood.html Homepage
...
Sciologness.com ©

Contact form | Terms of use | Privacy policy | Cookie policy
The Sciologness.com™ agent utility uses data collection technology to conveniently update multiple PC drivers. Drivers are the property and the responsibility of their respective manufacturers, and may also be available for free directly from manufacturers' websites. Sciologness.com is not responsible in any way for the performance of or issues caused by any third-party drivers.Drivers may also be available for free directly from manufacturers' websites. Microsoft and Windows are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. Any other third-party products, brands or trademarks listed above are the sole property of their respective owner. No affiliation or endorsement is intended or implied.